niedziela, 10 listopada 2019

"OSTATNIA NOC OLIVII" Christina McDonald

"Patrzyłam na córkę, a ból, który czułam, był nie tylko psychiczny, ale też fizyczny. Pierś zacisnęła się tak mocno, że miałam wrażenie, jakby stanęło mi serce. Mimo to czułam je i słyszałam. Zdradziło mnie, bijąc nadal, choć powinno przestać. Ból i niemoc były niczym przeszywający mnie piorun."

Dzisiaj kilka słów o książce, którą przeczytałam już jakiś czas temu, ale zupełnie zapomniałam o niej wspomnieć. Nie wiem czemu, bo książka była naprawdę niesamowita, odłożyłam ją w inne miejsce i stało się jak się stało...

"Ostatnia noc Olivii" jest to dobrze skonstruowany thriller psychologiczny. Książka już na początku intryguje i wciąga w wir wydarzeń. Napięcie stopniowo rośnie, a akcja nie zwalnia ani na moment.
Chociaż początkowo miałam obawy, że będzie to już kolejna bardzo oklepana historia o śmierci córki i poszukiwaniu prawdy przez matkę, ale już po paru stronach wiedziałam, że będzie to bardzo emocjonalna historia, która w sercu tworzy pustkę.

Kiedy Abi odbiera telefon, jej świat się załamuje. Ma jednak nadzieję, że doszło do pomyłki. Niestety Oliwia spadła z mostu i doszło do śmierci mózgu. Dodatkowo okazuje się, że jest w ciąży i lekarze nie mogą odłączyć jej od aparatury. Kobieta jednak zauważa siniaki na rękach córki i nie wierzy, że mógł to być zwykły wypadek. Czy jednak kobiecie uda się odkryć prawdę? Może po prostu dziewczyna miała zwykłego pecha i znalazła się o złej porze w złym miejscu? A może dziewczyna popełniła samobójstwo? Co takiego wydarzyło się na tym moście?

Autorka świetnie wykreowała bohaterów, są oni jacyś, tacy ludzccy. W książce zapoznajemy się z historią z dwóch perspektyw, Olivia opowiada o zdarzeniach przed wypadkiem i Abi, która prowadzi swoje prywatne śledztwo. Zwroty akcji, nowe dowody powodowały u mnie zamieszanie, a moja wyobraźnia pracowała na pełnych obrotach.

Atutem tej książki są na pewno genialnie opisane relacje jakie łączą matkę i córkę oraz do czego mogą doprowadzić kłamstwa i tajemnice.
Książka porusza dogłębnie i daje do myślenia. Zakończenie sprawiło, że pojawiły mi się łzy w oczach. Nie tego się spodziewałam!
Uprzedzam, że jest to bardzo smutna historia, ale pozostaje w pamięci na długo!

Polecam!

Tytuł: Ostatnia noc Olivii
Autor: Christina McDonald
Wydawca: Niezwykłe
Stron: 333
Ocena: 9/10

Dziękuję Wydawnictwu Niezwykłe za egzemplarz!!!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz