wtorek, 6 sierpnia 2019

[PRZEDPREMIEROWO] "SŁOŃCE, WIATR I KSIĘŻYC" Agata Czykierda- Grabowska

"Myślał o niej dzień i noc. Niemal każdego wieczoru wpatrywali się razem w gwiazdy albo spacerowali długimi, zarośniętymi ścieżkami, które biegły wśród pól i lasów. 
Każde ich kolejne spotkanie utwierdzało go w przekonaniu, że na jego przypadłość nie ma lekarstwa. Z każdym kolejnym spotkaniem wiedział, że nie ma już odwrotu."



Wieczorową porą parę słów o książce "Słońce, wiatr i księżyc" Agaty Czykierda- Grabowskiej, która już jutro ma swoją premierę‼️
Z każdą kolejną książką autorki ja jestem coraz bardziej zachwycona. Ta książka była cudowna!
Jest to jedna z lepszych mlodzieżówek jakie w ogóle miałam możliwość przeczytać.
Autorka niezwykle pisze o miłości oraz o dojrzewaniu do tego uczucia.

Kaja jak co roku przyjeżdża do babci i dziadka na wieś. Niemiłosiernie nudzi się u nich, brakuje jej przyjaciół. Los jednak jest dla niej łaskawy, bo na jej drodze staje Paweł i to dosłownie :) do kolejnego spotkania tej dwójki dochodzi w momencie, kiedy to właśnie Paweł wyławia z jeziora jej tonącego brata. To wydarzenie łączy ich jeszcze bardziej. Niestety to co dobre szybko się kończy i Kaja musi wracać do siebie. Jednak oni czekają na siebie i rok w roku spędzają właśnie ze sobą wakacje. Czy ta przyjaźń przetrwa? Czy może jest to pierwszy krok do czegoś piękniejszego? Jak potoczą się dalsze losy bohaterów?
Autorka stworzyła niezwykle sympatyczne osobowości, z którymi polubiłam się od pierwszych stron. Ich pierwsze spotkanie, zaplanowane przez Pawła strasznie mnie rozbawiło.

Klimat książki jest niezwykle sielski i z wielką chęcią weszłam do tego świata.
Przypomniały mi się czasy kiedy to ja wyjeżdżałam do babci na całe wakacje na wieś i jak tak sobie przypomniałam to z koleżanką nie potrzebowałyśmy tabletów, laptopów, by się znakomicie bawić. A dom babci i dziadka przypomniał mi dosłownie dom moich dziadków.

Lecz żeby nie było za słodko, autorka porusza niezwykle ciężki temat jakim jest przemoc domowa. Te fragmenty czytało mi się najtrudniej, strasznie mi żal było Pawła. Ta bezkarność ojca była straszna i omal nie weszłam do tej książki że złości, taką miałam chęć zrobienia z nim porządku.

Książka bawi, wzrusza i uczy!

Jest to naprawdę dojrzała i piękna opowieść o przyjaźni, miłości oraz walce z przeciwnościami losy. 
Książkę polecam całym sercem wszystkim bez wyjątku, może i Wam wrócą wspomnienia z dzieciństwa!

Tytuł: Słońce, wiatr i księżyc
Autor: Agata Czykierda- Grabowska
Wydawca: FILIA
Stron: 372
Ocena: 9/10

Dziękuję Wydawnictwu FILIA za egzemplarz!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz