czwartek, 6 czerwca 2019

"OSZUKANA" Magdalena Stachula

"Przystaję i chowam się na półpiętrze, kątem oka dostrzegam jakiś ruch za oknem. Za bramą jakiś facet w kapturze przechadza się wzdłuż parkanu. Strach mnie paraliżuje."

Magda Stachula wydała już parę powieści, mi niestety nie było dane, aby sięgnąć po jakąś. Dlatego też nie wiedziałam czego się mogę spodziewać po książce "Oszukana".
Powiem Wam tak, ona jest fenomenalna!
Ta historia sprawiła, że wkręciłam się w ten świat na tyle, że ciężko było mi się oderwać i wrócić do rzeczywistości.
Książka trzyma w napięciu i nie puszcza!
Jest to lekki thriller psychologiczny z tajemnicą w tle, a ja lubię takie.

Ale powróćmy na chwilę do fabuły...
Poznajemy Lene, dość tajemniczą osobę, która mieszka w pięknym domu razem z Nikodemem.
Większość czasu dziewczyna oddaje się swojej pasji, jaką jest fotografia.
Jest typem samotnika, najchętniej cały dzień spędzałaby w domu sama, stroni od towarzystwa, jedynym odstępstwem są spacery z psem, bądź wizyty u rodziny chłopaka.
Jej życie już nigdy nie będzie takie same, a ona szuka schronienia w ramionach swojego chłopaka.
Jej przeszłość to jeden wielki sekret, co takiego ukrywa dziewczyna? A może przed kimś ucieka?

To co mnie tutaj urzekło to retrospekcje, ciąg wydarzeń nie jest ułożony chronologicznie, a taki zabieg wzmaga ciekawość.
Emocje są tutaj na pierwszym miejscu, czułam je,  raz był to strach, a innym wręcz niedowierzanie, które zmieniało się w zaciekawienie.
Mamy tutaj trzy perspektywy, historia opowiedziana jest przez głównych bohaterów, ale mówi ktoś jeszcze... Nie mogę Wam zdradzić kto, sami musicie to odkryć.
To co moim zdaniem zasługuje na pochwałę jest to, że nie ma tu zbędnego gadania, nie ma zbędnych opisów, jest tylko to co powinno być, aby pomóc nam odkryć intrygę.
Jeśli już jesteśmy przy intrydze to moim zdaniem Magda Stachula wysoko podniosła sobie poprzeczkę, bo do końca nie byłam pewna czy aby moje przypuszczenia są dobre.
Wspomnieć należy również o bohaterach, którzy nie są szablonowi, a o Lenie dowiadujemy się tak nie wiele, że sami snujemy domysły.
Tempo akcji rośnie wraz z każdą kolejną przeczytaną stroną.
Mamy tu mnóstwo tajemnic i niedopowiedzeń.
Jest to rewelacyjny thriller i myślę, że książka spełni oczekiwania każdego kto po nią sięgnie.
Ja polecam z całych sił!

Tytuł: Oszukana
Autor: Magda Stachula
Wydawca: Edipress
Stron: 366
Ocena: 10/10

Dziękuję Wydawnictwu Edipress za egzemplarz!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz