niedziela, 26 stycznia 2020

[PRZEDPREMIEROWO] "Wioska kłamców" Hanna Greń

"Wymówienie tego imienia sprawiło, że gardło ścisnęło się spazmem żalu, ale sytuacja nie pozwalała na roztrząsanie przeszłości i rozpamiętywanie krzywd. Złapała książkę, reklamówkę z pieniędzmi i pobiegła do kuchni. Tam zdążyła w ostatniej chwili, właśnie bowiem kładła książkę na szafce stojącej obok zajmowanego przez siebie krzesła, gdy dobiegł ją nieznany, wyraźnie poirytowany głos."



Wieczorową porą parę słów o książce Hanny Greń "Wioska kłamców".
Tę książkę brałam w ciemno, znam styl pisania autorki, który niezmiennie mnie zachwyca. Tak było i tym razem. Przez książkę wręcz przeleciałam, tak dobrze się to czytało.

Diona, a może raczej Dioniza to była policjantka, która pragnie dowiedzieć się kto tak naprawdę stoi za śmiercią jej ojca. Wyrusza w tym celu do Strzygomia, nazywanej przez większość Wioską kłamców. To nad tą wioską wisi klątwa, przez którą rodzą się tutaj same dziewczynki, no prawie same....
Dziewczyna zostaje dobrze przyjęta przez lokalną społeczność i rozpoczyna swoje prywatne śledztwo.
Czy uda jej się dowiedzieć co takiego się stało?
Czy to właśnie wśród mieszkańców nadal krąży morderca? A może jednak sprawcy już dawno zostali złapani i skazani, a Diona miała tylko złe przeczucie? Czy znajdzie ona sojuszników do walki z czyhającym tuż za rogiem złem?

Autorka tym razem zaskoczyła mnie swoimi odniesieniami do słowiańskich wierzeń i legend. Znalazło się tu miejsce dla strzyg, klątwy a nawet i diabła. Uwielbiam taką tematykę dlatego książka tym bardziej mi się podobała.
Historia ta jest mroczna i klimatyczna. Do tego śledztwo umiejętnie jest poprowadzone, kawałek po kawałku dowiadujemy się coraz więcej, na jaw wychodzą kolejne tajemnice. Zwroty akcji serwują nam niezłą dawkę emocji! Kiedy już myślałam, że wiem co takiego się wydarzyło, autorka umiejętnie myliła tropy i dodawała kolejny element układanki.

Książka ta to początek nowej serii, ja czekam już na kolejną część, a Wam polecam "Wioskę kłamców". Jest to naprawdę dobry kryminał, nie uświadczycie tu rozlewu krwi, pościgów, trupów i innych takich, ale jest klimat i wciąga ona niesamowicie!



Polecam!!!

Tytuł: Wioska kłamców
Autor: Hanna Greń
Wydawca: Czwarta Strona Kryminału 
Ocena: 7/10

Dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona Kryminału za egzemplarz!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz