sobota, 23 marca 2019

"17 PODNIEBNYCH KOSZMARÓW" Stephen King, Bev Vincent

"Serce Dixona już mocno waliło, żołądek był ściśnięty, gardło zaschło od niespokojnego wyczekiwania. Mógł sobie mówić, że będzie dobrze, zawsze było dobrze, ale to na nic. Przerażały go otchłanie, które wkrótce się pod nim otworzą."

Cześć kochani!

Kiedy do moich rąk trafiła książka "17 podniebnych koszmarów" byłam przeszczęśliwa. 
Jest to zbiór opowiadań wydany pod redakcją Stephena Kinga oraz Bev Vincenta, dlatego też moja ciekawość co do zawartości tym bardziej wzrosła. 
Ostatnio jestem fanką antologii. Jak dla mnie jest to fajna forma, mogę w każdej wolnej chwili przeczytać sobie krótkie opowiadanie, a nie muszę zagłębiać się w dłuższą fabułę. 
Zdradzić muszę także, że tak jak Stephen King boję się latać. Chociaż jeszcze nie miałam okazji, ale nie wiem czy umiałabym wejść na pokład. Po przeczytaniu tej właśnie książki graniczyć to będzie wręcz z cudem. 
Autorzy w książce odwołują się miedzy innymi do klaustrofobii, niepokoju wywołanego dźwiękami maszyny oraz czystej bezsilności. 
Dlaczego boimy się latać, przecież akurat tam w górze zdarza się najmniej wypadków, a zginać możemy wszędzie, na te pytanie próbują odpowiedzieć autorzy i dają nam niezłe wyobrażenie lęków i strachów. 
Opowiadania w różnym stopniu przykuwały moją uwagę, niektóre były bardziej ciekawe, a niektóre nawet chwilami nudziły. Każde opowiadanie poprzedza wstęp samego Kinga. Myślę, że każdy kto weźmie do przeczytania tę książkę, znajdzie parę odpowiednich dla siebie historii, bo różnorodność jest naprawdę duża. Mamy tu i science- fiction, czarny humor, a przede wszystkim porządny horror. 

Jest to kawał dobrej książki, napisane opowiadania są tak skonstruowane, że czasami czułam dreszczyk na plecach i zimny pot oblewał mi plecy. Jest to niezła gratka dla wszystkich fanów twórczości Kinga!!!
Polecam!!!

Tytuł: 17 podniebnych koszmarów
Autor: Stephen King, Bev Vincent
Wydawca: Prószyński i S-ka
Stron: 380
Ocena: 8/10

Dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka za egzemplarz do recenzji!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz