sobota, 23 marca 2019

"KRYSZTAŁOWE MOTYLE" Katarzyna Misiołek

"Anna rzadko chodziła na cmentarz. Zupełnie jakby wciąż nie potrafiła uwierzyć, że pod ciężką granitową płytą, w towarzystwie jej pradziadków i zmarłej w dzieciństwie siostry matki, leży również jej córka."

Książka, której w ogóle się nie spodziewałam, lecz bardzo cieszę się, że mogłam poznać tak piękną i bardzo dopracowaną historię. Powieść ta to historia trzech kobiet, które są zupełnie inne.
Izabela, pozornie ma wszystko, jest to córka lekarza, który rozpieszcza ją jak tylko się da. Anna, urzędniczka, bardzo nieśmiała i skromna, chociaż ma czterdzieści lat nadal mieszka z matką. Elżbieta, ma firmę i męża, ale czy to daje jej szczęście?
Co łączy te kobiety? Na pierwszy rzut oka można rzec, że nic. Ale nic bardziej mylnego, kobiety łączy strata dziecka. Dla każdej jest to straszne i bolesne przeżycie, natomiast każda żałobę przeżywa na swój sposób.
Los zsyła im siebie nawzajem, czy dzięki temu będą jeszcze kiedyś szczęśliwe? Czy pogodzą się kiedyś ze stratą dziecka?

"Kryształowe motyle" jest to tak piękna, a zarazem na wskroś smutna historia, że nie raz płakałam. Jestem matką i nie wyobrażam sobie, co by było gdyby któreś z moich córek coś by się nagle stało. Jest to niewyobrażalny ból dla matki, a autorce doskonale udało się oddać te emocje. Książka aż kipi od emocji, te kobiety wręcz krzyczą, niestety nikt ich nie słyszy.
Początek wbił mnie w fotel, a koniec spowodował, że kompletnie się rozsypałam.
Jestem naprawdę pod wrażeniem tej książki. Nie jest to łatwa i lekka historia, ale myślę, że warto sięgnąć po taką i zastanowić się nad swoim życiem.

Autorka poprzez bohaterki próbuje odnaleźć odpowiedź na pytanie czy żałobę należy przeżyć samotnie, czy może lepiej przeżyć ją wspólnie, bo tak będzie lżej. Była to dla mnie pod względem tematycznym ciężka książka, trudna, po prostu mną wstrząsnęła. Dobrze, że autorka ma dar pisania i to sprawiało, że książkę czytało się dobrze i lekko.
Takie historie jak te na długo zostają w sercu!

Jest to moje pierwsze spotkanie z autorką. Na pewno nie ostatnie!!!

Moja ocena 10/10
Tak wysoka nota przede wszystkim za te emocje, które powodowały mój wstrząs, moje przemyślenia na temat życia. Jest to piękna historia o stracie najbliższej oraz najdroższej osoby i pustce jaka się z tym wiąże, a także o sile damskiej przyjaźni. Brawa dla Katarzyny Misiołek za dobór tak trudnego tematy, który należy poruszać i o nim rozmawiać!

Polecam!!!

Tytuł: Kryształowe motyle
Autor: Katarzyna Misiołek
Wydawca: Książnica
Stron: 287
Ocena: 10/10

Dziękuję Wydawnictwu Książnica za ten piękny egzemplarz!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz