czwartek, 28 marca 2019

"MILCZĄCA OFIARA" Caroline Mitchel

"Jestem morderczynią. Moja dusza jest skazana na piekło." 

Parę dni temu skończyłam czytać książkę "Milcząca ofiara" Caroline Mitchell. Jest to thriller psychologiczny, ostatnio dość dużo pojawia się książek w tym gatunku i nie każdy jest dobry, a czy ta książka okazała się dobra? 

Opinie ma skrajnie różne, jedni są zachwyceni, a inni dość mocno narzekają, a jak było ze mną? 

"Emma jest kochającą żoną, oddaną matką i… mimowolną zabójczynią. Przez kilka lat ukrywała zwłoki swojego nauczyciela, który ją uwiódł, gdy była nastolatką.

Ten sekret mógłby pozostać nadal ukryty, gdyby tylko jej życie było mniej perfekcyjne. Awans męża Emmy, Alexa, oznacza jednak, że wraz z małym synkiem będą się mogli przeprowadzić do większego domu. A ponieważ starą posiadłość trzeba sprzedać, Emma stwierdza, że nie może wyjechać, pozostawiając za sobą ciało – ostatni ślad swojej zemsty…
Tyle że… Gdy wraca do płytkiego grobu w ogrodzie, odkrywa, że jest pusty. Zwłoki zniknęły. Spanikowana wyznaje wszystko mężowi. Ale to tylko początek historii. Wkrótce Alex odkryje wiele szczegółów związanych z przeszłością żony i spraw, o których wolałby wiedzieć wcześniej. A o innych wolałby nie wiedzieć w ogóle…"

Książka intryguje od początku, już pierwsze strony zachęcają do dalszego czytania, początek sugeruje nam, że będzie naprawdę nieźle. 

Autorka super oddała klimat małego i ponurego miasteczka na wyspie.
Dzięki zastosowaniu potrójnej narracji, mamy tutaj możliwość dogłębnego poznania postaci. 
Bardzo spodobał mi się styl autorki, był taki jasny i klarowny. Nic nie pozostawało bez odpowiedzi.
Napięcie wzrastało z każdą kolejną przeczytaną kartką, co uniemożliwiało pozostawienie książki przed jej zakończeniem.
To nie jest łatwa historia. Są tu kłamstwa, intrygi, a autorka porusza temat napaści i wykorzystywania seksualnego.
Dialogi i opisy równoważyły się przez co przyjemnie czytało się tę książkę.

"Dotyk był nieprzyjemny i pozbawiony uczucia, lecz ktoś taki jak ja nie mógł mieć nadziei na nic lepszego."

Moja ocena 8/10

Trochę akcja zwolniła w połowie i myślałam, że zakończenie zwali mnie z nóg, ale niestety domyśliłam się gdzieś w połowie jak to może się zakończyć. Natomiast jest to naprawdę dobry thriller psychologiczny, autorka zajrzała do ludzkiej psychiki i wyciągnęła z niej to co najgorsze. 

Polecam!!!

Tytuł: Milcząca ofiara
Autor: Caroline Mitchell
Wydawca: Zysk i S-ka
Stron: 350
Ocena: 8/10

Dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka za możliwość przeczytania tej historii!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz