środa, 24 kwietnia 2019

"CHODZI LISEK KOŁO DROGI" Hanna Greń

"Chodzi lisek koło drogi, 
nie ma ręki ani nogi. 
Kogo pasem przyodzieje,
ten się nawet nie spodzieje."

Cześć kochani!

Dzisiaj przychodzę do Was z drugą częścią z serii "Śmiertelne wyliczanki".
Pierwsza część "Mam chusteczkę haftowaną" czytałam chyba w styczniu, wywarła ona na mnie duże wrażenie, ale to co zrobiła ze mną książka "Chodzi lisek koło drogi" to była po prostu miazga.

"Kiedy do gry wkracza zespół bielskich policjantów, oznacza to, że zabawa się skończyła.
W okolicach Bielska-Białej ktoś w niezwykle brutalny sposób morduje prostytutki. Narzędziem zbrodni okazuje się skórzany pas z ciężką klamrą, jednak tym, co szczególnie zwraca uwagę podkomisarz Marioli Koniecznej, jest mała figurka lisa, zostawiana przy zwłokach jako swego rodzaju „podpis” sprawcy.
Podczas śledztwa Mariola odkrywa, że pierwsza z ofiar uczestniczyła krótko przed śmiercią w imprezie urodzinowej odbywającej się niedaleko miejsca zbrodni. Policjantka bierze na cel pozostałych gości tej imprezy, jednak sytuacja komplikuje się, kiedy wychodzi na jaw, że jest wśród nich dwoje policjantów. Konieczna przy pomocy komisarza Sokołowskiego wpada na trop, który prowadzi ją do trudnego wyboru pomiędzy przyjaźnią a obowiązkiem."

Trzeba przyznać, że Hanna Greń potrafi pisać porządne kryminały. 
Autorka miała niezły pomysł na fabułę oraz narzędzie zbrodni. 
Dopuszczenie do głosu mordercy sprawiało, że z jeszcze większą ciekawością pochłaniałam kolejne strony.
Może nie było tutaj szybkiej akcji, ale powoli małymi krokami zbliżaliśmy się do złapania mordercy.
Do samego końca nie wiedziałam kto może kryć się za tytułowym liskiem, chociaż parę typów chodziło mi po głowie.
Na dużą pochwałę zasługuje to w jaki lekki sposób autorka powiązała wątki obyczajowe z tymi kryminalnymi.
W tej części poznajemy bohaterów, którzy w poprzedniej nie do końca dali się nam poznać.
Bardzo podobało mi się również to jak Hanna Greń opisała pracę policji oraz ekipy śledczej. 

Moja ocena 9/10
Bardzo dobra książka z oryginalną fabułą.
Jest humor, morderstwo i śledztwo czyli wszystko to co składa się na idealny kryminał.
Polecam!!!

Tytuł: Chodzi lisek koło drogi 
Autor: Hanna Greń 
Wydawca: Replika
Stron: 397
Ocena: 9/10

Dziękuję Wydawnictwu Replika za egzemplarz!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz