czwartek, 25 kwietnia 2019

"WINDSOROWIE. CELEBRYCI, NUDZIARZE, SKANDALIŚCI" Iwona Kienzler

"Monarchię lepiej trzymać za zasłoną, otoczyć ceremoniałem, krzątaniną i wzniosłą atmosferą powagi. Lecz gdyby przypadkiem pozwoliło się widzom zobaczyć, co dzieje się naprawdę za zasłoną, wszyscy wybuchną śmiechem."

Uwielbiam brytyjską rodzinę królewską. Moją idolką była kiedyś księżna Diana, jej śmierć bardzo przeżyłam. Pamiętam, że zbierałam kiedyś każdy wycinek z gazety, który mówił o dalszych losach Williama oraz Harrego.
Ciekawa byłam cóż takiego mogła napisać Iwona Kienzler jeszcze o rodzinie królewskiej. Czy to co napisała w książce spodobało mi się, czy dowiedziałam się czegoś nowego?

"Skąd się wzięli Windsorowie? Dla kogo Edward VIII zrezygnował z korony? Czy Harry i Meghan to idealna para, przykładni rodzice czy może jednak celebryckie show? 
Losy brytyjskiej royal family z zapartym tchem śledzą co dzień miliony osób na całym świecie, a radości i smutki jej członków to stały temat medialnych doniesień. Dzieje Windsorów pełne są romansów i skandali, a niektórzy z nich stali się prawdziwymi celebrytami. Zwykłym ludziom może się wydawać, że królowa Elżbieta II i jej krewni są postaciami z baśni. Windsorowie to jednak także sporych rozmiarów przedsiębiorstwo, które przynosi niemałe dochody. Iwona Kienzler, znana pisarka i popularyzatorka historii, w swojej nowej książce odkrywa tajemnice najsłynniejszego królewskiego rodu współczesnego świata. Celebryci, nudziarze, skandaliści… poznaj brytyjską royal family!"

Książka ta to zbiór wszystkich najważniejszych informacji o rodzinie królewskiej. Moim zdaniem książkę powinna mieć w domu każda osoba, która lubi śledzić losy tego właśnie rodu. Wiadomo teraz w internecie jest już wszystko, wystarczy wpisać hasło i mamy każdą informację, ale autorka naprawdę w bardzo zgrabny sposób zebrała historię dynastii i opisała wszystko z małym przymrużeniem oka.
Lubię styl pisania Iwony Kienzler, pisze ona bardzo lekko, dzięki temu przez książkę wręcz przepłynęłam.
Najbardziej spodobał mi się rozdział o księżnie Dianie, dowiedziałam się paru perełek o których nie wiedziałam. 

"Księżna szczególnie ciepło wspomina okres poprzedzający przyjście na świat jej młodszego syna, którego poczęcie nazwała wręcz "cudem". Ponieważ Karol marzył o dziewczynce, Diana, która dzięki przeprowadzonemu w ciąży badaniu USG znała płeć dziecka, przezornie ukrywała przed nim, że urodzi drugiego chłopca. W efekcie jej mąż przywitał młodszego syna z pewnym rozczarowaniem w głosie, niezbyt przypadły mu też ponoć do gustu rude włosy noworodka., odziedziczone po Spencerach, wszak obie siostry księżnej i jej młodszy brat byli rudowłosi."

W książce znajdziemy drzewo genealogiczne dynastii Windsorów. Dowiemy się jak to wszystko się zaczęło, dlaczego król Jerzy V był tak surowy wobec synów, a najbardziej wobec Edwarda. Jeżeli chcecie poczytać o miłosnych perypetiach rodziny królewskiej oraz dowiedzieć się czy wszyscy byli tacy grzeczni jak się ich przedstawia to sięgnijcie do tej książki, znajdziecie to i jeszcze więcej. 
A i dla ciekawskich najnowszych newsów, jest rozdział poświęcony Harremu i Meghan oraz ich życiu na świeczniku, które nie podoba się niektórym w królewskiej rodzinie.
Polecam!!!


Tytuł: Windsorowie. Celebryci, Nudziarze, Skandaliści.
Autor: Iwona Kienzler
Wydawca: Lira
Stron: 316
Ocena: 8/10

Dziękuję Wydawnictwu Lira za egzemplarz!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz