sobota, 20 kwietnia 2019

"O MIŁOŚCI BEZ LITOŚCI" Katarzyna Augustyniak- Rak

"Oczywiście uznałam, że dla takiego rzadkiego okazu warto walczyć do ostatniej kropli krwi. W miłości jednak, tak jak i w szachach, nie należało działać pochopnie i spontanicznie, a każdy kolejny ruch wymagał przemyślenia."

Książka to kolejny debiut, i przyznam, że uwielbiam debiuty za tą lekkość i świeżość. Parę już w tym roku przewinęło się przez moje ręce. Czy akurat ta historia mnie zaskoczyła? Czy Katarzyna Augustyniak- Rak sprawiła, że książka była nieprzewidywalna i wpasowała się w mój gust czytelniczy?

"Poznajcie samotną, dobiegającą czterdziestki lekarkę obdarzoną przez los dystansem do siebie i lekkim upodobaniem do alkoholu. W jej monotonne życie wkracza lokalny dziennikarz, który wciąga ją do swojego prywatnego śledztwa. Mężczyzna nie jest zbyt lotny w swym fachu, a w dodatku durzy się w lekarce. Tymczasem ona wciąż kocha się w pewnym zaginionym przed laty himalaiście. Żeby było ciekawiej, nieźle namieszał tu Mick Jagger…"

Nie często sięgam po tego typu książki, jak już wiecie wolę mocniejsze pozycje. 
Miało być śmiesznie i groteskowo, nie do końca się to jednak autorce udało. Możliwe, że po prostu mamy inne poczucie humoru. Natomiast ja wyczułam tam inną głębszą historię, samotnej i trochę zagubionej kobiety.
Kobiety, która ma z pozoru wszystko, ale nie ma tego co najważniejsze, miłości. 

Książkę czytało się lekko i przyjemnie, odrywałam się od codziennych spraw, po to by trochę pobyć z Honoratą i jej rozterkami.
Dużo tutaj różnych emocji, ale na szczęście autorka sprawiła, że nie przytłaczają one człowieka. A zwroty akcji nadają niejako tempo tej całej historii i wzmagają ciekawość. 

Fabuła nie była może jakaś oryginalna i wymyślata, ale ważniejsze było to, że było o kobiecie i jej codziennych problemach, które spotykają każdą z nas. 
Narracja pierwszoosobowa, pozwala nam na całkowite wniknięcie w myśli Honoraty. 

Moja ocena 8/10
Trochę odjęłam za ten humor, który czasami do mnie nie trafiał. Cała reszta bez zastrzeżeń. Lekka książka na wiosenny wieczór na balkonie z lampką wina jak znalazł. 
I pamiętajcie kobiety, nie ma co czekać na księcia z bajki!!! Czekając czasami nie dostrzegamy, że nasze największe szczęście właśnie przemknęło nam koło nosa!!!
Polecam!!!


Tytuł: O miłości bez litości
Autor: Katarzyna Augustyniak- Rak
Wydawca: Książnica
Stron: 302
Ocena: 8/10

Dziękuję Wydawnictwu Książnica za egzemplarz!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz