poniedziałek, 22 kwietnia 2019

[PRZEDPREMIEROWO] "GALERIA UMARŁYCH" Chris Carter

"On się z nami komunikuje. Próbuje pokazać nam swoją wizję. Pamiętajcie, że mamy jedynie zdjęcia miejsc zbrodni zrobione przez techników kryminalistycznych, których celem była wyłącznie dokumentacja. Fotograf natomiast mógłby znaleźć idealny kąt, aby znacznie lepiej przedstawić scenerię. Dzieło. Teraz nie mam wątpliwości, że tak właśnie robi Chirurg. Fotografuje miejsca zbrodni dla własnej przyjemności. Może nawet nagrywa filmy. Ten gość tworzy swoją własną galerię umarłych."

Nie uwierzcie, ale to było moje pierwsze spotkanie z twórczością Chrisa Cartera. Ostatnio strasznie głośno było o jego książkach, dlatego chciałam sprawdzić o co tyle szumu i skąd się wzięła ta carteromania. A, że akurat wielkimi krokami zbliża się premiera najnowszej części przygód detektywa Roberta Huntera to pomyślałam, że lepszej okazji nie będzie 😉

"Służę od trzydziestu siedmiu lat, i gdyby zapytano mnie, co chciałbym wymazać z pamięci, powiedziałbym, że to, co zobaczyłem w tym pokoju” – tymi słowami porucznik Wydziału Policji Los Angeles wita detektywów Huntera i Garcię z jednostki ds. wyjątkowo brutalnych zbrodni na miejscu najbardziej szokującego morderstwa, jakie widzieli.
Nieoczekiwany obrót zdarzeń sprawia, że detektywi zostają zmuszeni do współpracy z FBI i wspólnego wytropienia seryjnego mordercy; psychopaty, który kocha to, co robi, bo mord jest dla niego czymś więcej niż tylko zabójstwem – jest dziełem sztuki.
Witajcie w Galerii umarłych."

Przyznać się muszę, że już po paru kartkach po prostu przepadłam, ta książka jest idealna. Jest napisana tak jak lubię. Wszytko tu jest dopracowane, nic nie dzieje się bez przyczyny.
Krótkie rozdziały i ich zakończenia zmuszały mnie wręcz do tego, żeby czytać dalej.
Ciągłe zwroty akcji spowodowały, że byłam przez autora parę razy wprowadzona na manowce, chociaż rozwiązanie było dosłownie na wyciągnięcie ręki.
Nie łatwo było zgadnąć jaki może być motyw mordercy, wszystkie ofiary niby coś łączyło, ale zaraz okazywało się, że to tylko mylny trop.
Tempo i akcja to jedno wielkie szaleństwo. Tu nie ma czasu na wytchnienie!
Muszę powiedzieć, że dawno nie czytałam tak dobrego thrillera.
Polubiłam bardzo detektywa Huntera.
Lubię także kiedy w książkach pojawiają się agenci FBI oraz agenci ds. analizy behawioralnej i tutaj wszystko to miałam.
Bardzo brutalne opisy morderstw to też to co lubię. Autor doskonale wyważył opisy, nie było tutaj ani jednego zbędnego zdania.
Polecam książkę i daję 10/10‼️
Detektyw Robert Hunter wyrósł na mojego ulubionego bohatera, nie pozostaje mi nic innego jak nadrobić pozostałe części.
PREMIERA KSIĄŻKI JUŻ 24.04 ‼️

Tytuł: Galeria umarłych
Autor: Chris Carter
Wydawca: SoniaDraga
Stron: 390
Ocena: 10/10

Dziękuję Wydawnictwu SoniaDraga za egzemplarz przedpremierowy!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz