czwartek, 30 maja 2019

"MATKA. KŁAMSTWA ZAWSZE CIĘ DOGONIĄ" S.E. Lynes

"Zanim zaczniemy, chcę powiedzieć, że go kochałam. Kochałam go. A on kochał mnie.
Teraz możemy zaczynać.
Zapisujcie wszystko, mówią nam tutaj. Pisanie to terapia. Musieli tak mówić. Od chwili gdy tu trafiłam, nie odezwałam się ani słowem. Pisanie jest chyba trochę jak spowiedź."


Jak już pewnie wiecie uwielbiam thrillery, dlatego też z wielką ciekawością podeszłam do książki "Matka. Kłamstwa zawsze Cię dogonią" S.E. Lynes. Autorka była mi dotąd nieznana, więc nie wiedziałam czego mogę się spodziewać. Okładka natomiast robi niezwykłą robotę, bo już na początku czujemy niepokój i grozę. 

Główny bohater, Christopher Harris to taki zwyczajny chłopiec, który zawsze odstawał od towarzystwa. Był raczej samotnikiem z wyboru. W głębi duszy czuł, że nie pasuje do swojej rodziny, że jest coś co sprawia, że mają oni do siebie nieprzyjemny dystans, nawet urodą odstaje od swoich rodziców. Pewnego dnia kiedy chłopiec dostaje się na uniwersytet i szuka na strychu torby, znajduje on kufer, a w nim tajemniczy list, który wywraca całe życie chłopaka do góry nogami... Bowiem okazuje się, że chłopak został adoptowany... Christopher postanawia odnaleźć matkę i dowiedzieć się kim tak naprawdę jest.

Książkę pochłonęłam wręcz, to było tak dobre.
Autorce udało się stworzyć niebanalną i niepokojącą historię, która z każdą kolejną stroną wbijała mnie w fotel. 

Jest to niepokojąca, intrygująca powieść, która jest dość nietypowo skonstruowana.
Poznajemy tutaj dogłębnie głównego bohatera, autorce udało się rozłożyć na czynniki pierwsze jego psychikę, którą opętała obsesja. 
Mamy tutaj doskonały obraz człowieka, który za wszelką cenę stara się odnaleźć własne "ja". Świat nigdy nie był dla niego łaskawy i przez to on nie czuje się tutaj bezpiecznie. 
S. E. Lynes doskonale oddała klimat lat 70. czuć wręcz tą atmosferę. 
Nie znajdziemy tutaj szybkich akcji i spektakularnych zwrotów, ale nie bójcie się tu nie ma miejsca na nudę. Autorka zadbała o mroczną otoczkę, która wręcz nie pozwala, by na moment zapomnieć o tej historii.
Jest to dość prosta opowieść o tym jak daleko można się posunąć, by otrzymać szczęśliwą rodzinę.
Mroczne tajemnice, historia Rozpruwacza w tle, intrygi, doskonale skonstruowani bohaterowie to tylko część tego co możemy spotkać w tej powieści.
Książka porusza do głębi i niezwykle trzyma w szponach napięcia. 

Nie mogę za wiele zdradzić, by nie odebrać Wam przyjemności z czytania. 
Polecam każdemu kto lubi porządne thrillery psychologiczne!!!

"Christopher nie skrzywdziłby nawet muchy. W każdym razie nie celowo. Nadal w to wierzę. Nawet pomimo tych wszystkich wydarzeń..."

Tytuł: Matka. Kłamstwa zawsze cię dogonią
Autor: S.E. Lynes
Wydawca: Vesper
Stron: 325
Ocena: 9/10

Dziękuję Wydawnictwu Vesper za egzemplarz!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz