sobota, 4 maja 2019

"SPRAWIEDLIWY OPRAWCA" Aleksandra Marinina

"Wszyscy stali w milczeniu, chociaż tak naprawdę nie wydarzyło się nic nadzwyczajnego. Zjawił się przed nimi nie umrzyk, który powstał z trumny, ale Trzonek, taki sam zen jak oni. Wszyscy wiedzieli, że Trzonek, nie wyda, nie zakapuje."

"Sprawiedliwy oprawca" jest to już 12 tom z cyklu o Anastazji Kamińskiej, ja przeczytałam póki co tą ostatnią część. Czy mi się spodobała ta seria? Czy sięgnę jeszcze po poprzednie części?

"Po odsiedzeniu wyroku kolonię karną opuszcza Paweł Saulak, mężczyzna, którego wiele wpływowych osób zamierza wykorzystać jako kartę przetargową w wyścigu o fotel prezydenta.
Anastazja Kamieńska ma zapewnić niedawnemu więźniowi ochronę w drodze do Moskwy. Niedługo potem kobieta rozpoczyna śledztwo w sprawie serii zagadkowych zabójstw. Wkrótce okazuje się, że kolejne ofiary są sprawcami wielu okrutnych mordów popełnionych na samotnych starszych ludziach, a także młodych dziewczętach i dzieciach.
Kim jest tajemniczy kat, który karze przestępców?"


Książka jest dość obszernych rozmiarów, natomiast czytało się ją dobrze, czasami tylko gubiłam się pośród tych wszystkich nazwisk. 
Było to moje pierwsze spotkanie z rosyjskim kryminałem. 
Na plus ocenić należy to, że chociaż był to już dwunasty tom, nie trzeba było znać poprzednich, żeby czytało się dobrze. 
Książka niezwykle wciąga. Razem z Nastią przenosimy się do jej świata i próbujemy rozwikłać tą skomplikowaną sprawę. 
Muszę przyznać, że Aleksandra Marinina mistrzowsko powiązała tutaj te wszystkie fakty, które na pierwszy rzut oka były niemożliwe do połączenia. 
Jak już zaczniecie czytać to nie oderwiecie się do ostatniej strony, tutaj nie ma miejsca na nudę. 
Bohaterowie przez autorkę są niesamowicie nakreśleni, główna bohaterka daje się polubić, początkowo możemy poczuć się zagubieni od natłoku tych wszystkich rosyjskich, podobnych do siebie nazwisk, ale uwierzcie mi, że przez te 544 strony zdążycie ich wszystkich odróżnić!
Książka ta pokazuje mroczną i dość brutalną stronę naszych wschodnich sąsiadów. 
Historia opowiedziana jest z różnych perspektyw, co daje nam lepsze rozeznanie i swój własny pogląd na sprawę. 

Moja ocena 8/10
Książka warta przeczytania, z chęcią jak tylko znajdę więcej czasu nadrobię pozostałe części. Polecam każdemu, kto lubi żmudne śledztwa i sekrety z przeszłości! Jest to świetny wielowątkowy kryminał!

Tytuł: Sprawiedliwy oprawca
Autor: Aleksandra Marinina
Wydawca: Czwarta Strona
Stron: 544
Ocena: 8/10

Dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona za egzemplarz do recenzji!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz