czwartek, 19 września 2019

"WYROK" Remigiusz Mróz

"Chyłka nie znała lepszego sposobu na ocenę stanu ducha i ciała niż to, co działo się z nią między momentami przebudzenia a podniesieniem się z łóżka. W tym wypadku musiała uznać, że jest z nią naprawdę źle."




Wczoraj premierę miała najnowsza książka Mroza, "Wyrok", a w niej nowe sprawy Chyłki i Zordona.
Ja uwielbiam tę dwójkę i jak tylko skończyłam 9 cześć z niecierpliwością czekałam na kolejną. Szczególnie, że to w jakim momencie kończy się "Umorzenie" może każdego fana tej serii przyprawić o porządny zawrót głowy.
"Wyrok" zaczyna się z mocnym przytupem.
Tutaj Kordian Oryński staje się pełnoprawnym adwokatem, a dodatkowo dostaje sprawę, która z góry wydaje się przegrana. Lecz on musi zrobić wszystko, by sprawę wygrać i doprowadzić do uniewinnienia chłopaka, który został oskarżony o podwójne zabójstwo ze szczególnym okrucieństem. Zordona o przejęcie tej sprawy poprosił Langer, wyjątkowo wyrachowany typ... W zamian za wygraną obiecał, że zabierze Chyłkę na eksperymentalną terapię do Niemiec.
Jak zakończą się losy bohaterów? Czy Chyłce uda się wygrać z chorobą? Czy miłość bohaterów pomoże czy raczej zaszkodzi w tej nierównej walce z czasem?
Parę osób uprzedzało mnie, że ta książka to istny rollercoaster. Nie mylili się... Co to jest za książka! Przeczytałam ją jednym tchem. Wciąga ona bez reszty. Emocji tu od groma. Autor jak zwykle fantastycznie skonstruował fabułę, a zakończenie jak zwykle zaskakuje. W tym tomie mamy trochę więcej miejsca na wątek miłosny, relacja Zordona i Chyłki co rusz zaskakuje i wywołuje mnóstwo emocji, od uśmiechu po łzy.
Do tego mamy intrygi, kłamstwa i tajemnice. Mam wrażenie też, że Oryński trochę nam w tej części zmężniał :) a także Kormak częściej się pokazuje, również mamy parę nowych postaci co dodaje trochę powiewu świeżości.
Nie będę pewnie jedyna, ale do szewskiej pasji doprowadzał mnie Langer, wręcz miałam ochotę zrobić mu krzywdę :)
I wiecie co? Ja czekam z jeszcze większą ciekawością na kolejny tom i mam nadzieję, że nie będę musiała długo czekać :)
A Wam polecam "Wyrok" :)

Tytuł: Wyrok
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawca: Czwarta Strona
Stron: 538
Ocena: 8/10

Dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona za egzemplarz!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz