niedziela, 10 listopada 2019

"SELEKCJONER" Dorian Zawadzki

"Otoczony blaskiem światła, z twarzą pozostającą w cieniu, zabójca przekroczył próg łazienki. Uniósł wyprostowane ramię i w ciemności zalśniła stal. Z bliska rewolwer wydawał się wielki jak armata."

"Selekcjoner" książka, która zaskoczyła mnie na maksa. Spodziewałam się, że będzie to dobry i klimatyczny thriller, a dostałam, no właśnie co?

Ciężko mi sklasyfikować tę książkę, gdyż znajdziemy tu elementy thrillera, powieści sensacyjnej, kryminału, ale najbardziej zaskoczyły mnie elementy science fiction... Tego się nie spodziewałam... Takie połączenie Ramba z Matrixem...

Jednak zacznijmy od początku...
Rok 1985, pewien lipcowy wieczór, kiedy to następuje gigantyczna awaria prądu. Wtedy też na obrzeżach miasta pojawia się naga kobieta, nie wie skąd pochodzi, zna tylko swoje imię. Faith ma 48 godzin na wykonanie zadania...
Kilka godzin od pojawienia się kobiety ginie pierwszy szemrany typ, a to tylko początek.
Sprawę musi wyjaśnić Nell Palicki, która znana jest ze swoich niekonwencjonalnych metod łapania sprawców.
Śledztwo coraz bardziej się komplikuje, a na jaw wychodzą nowe fakty, które mówią o tym, że zabójca ma nadnaturalne zdolności...

Sama nie wiem jak ocenić tę książkę, bo z jednej strony jestem zachwycona tą historią. Dużo się dzieje, krew się leje, trupów mamy mnóstwo. Nasza bohaterka Faith to bardzo charakterystyczna postać, tak samo jak Nell, która musi wyjaśnić co takiego dzieje się w mieście. Początek jest naprawdę dobrze skonstruowany, trzyma w napięciu, szybko się czyta, historia się klei. Jednak im dalej w las tym gorzej... Jak dla mnie było już za dużo wszystkiego, czasami czułam się zagubiona w tej całej zagmatwanej akcji, do tego mnogość występujących tu postaci nie pomagała...

Za mało było dla mnie samego thrillera, a za dużo science fiction, a to niestety nie moje klimaty.
Książka na pewno trafi w gusta osób, które lubią połączenie sensacji i historii nie z tej ziemi.

Tytuł: Selekcjoner
Autor: Dorian Zawadzki
Wydawca: Replika
Stron: 396
Ocena: 6/10

Dziękuję Wydawnictwu Replika za egzemplarz!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz