niedziela, 10 listopada 2019

"TAJEMNICA ALEI KLONOWEJ" Zuzanna Śliwa

"Nie wolno nam było uwierzyć, że już wszystko za nami. Dopóki mieliśmy na karku tylu Niemców, zawsze mogło wyskoczyć znienacka jakieś złe licho. I licho wyskoczyło."



"Tajemnica alei klonowej" to historia oparta na prawdziwych wydarzeniach.
Rok 1944, Agnieszka, łączniczka AK wraca samotnie do domu. W pewnej chwili ktoś wyrzuca niemowlę z pociągu, jest ono jednak tak owinięte, że na szczęście nie dochodzi do tragedii... Dziewczyna zabiera je do domu.
Jak nagłe pojawienie się małego dziecka w czasie wojny wpłynie na rodzinę Agnieszki? Czy obejdzie się bez tragicznych konsekwencji?

Mam problem z oceną tej książki, nie lubię pisać o negatywach. Zawsze próbuję znaleźć jakieś pozytywy, bo wiem, że autor poświęcił swojej książce masę czasu i energii.
Mamy w tej książce przedstawioną historię ogromnej miłości, miłości do dziecka w ciężkich czasach. Agnieszka wykazała się ogromną odwagą zabierając ze sobą dziecko.
Losy rodziny Klonowskich poznajemy poprzez opowieści głównych bohaterów jak i narratorki.
Nie znajdziemy tutaj dokładnych opisów wojny, ale to nie jest stricte książka o tym. To jest bardziej historia rodzinna z wojną w tle. To akurat mi się podobało.

Jednak to do czego muszę się przyczepić to styl autorki, który kompletnie nie przemówił do mnie. Opisy mnie strasznie wymęczyły, że w pewnym momencie zaczęłam je omijać.
Książkę odkładałam parokrotnie i brałam się za inne historie, ale jednak wracałam do niej, bo chciałam dowiedzieć się jak ona się zakończy.

Nie przekreślam tej książki, może trafiła u mnie nie na ten moment, a może ktoś inny zakocha się w tej historii. Sięgnijcie po tą pozycję i przekonajcie się sami!

Tytuł: Tajemnica alei klonowej
Autor: Zuzanna Śliwa 
Wydawca: Replika
Stron: 365
Ocena: 6/10

Dziękuję Wydawnictwu Replika za egzemplarz!!!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz