poniedziałek, 4 lutego 2019

14/2019 Tam gdzie jesteś- PRZEDPREMIEROWO!!!

"Ludzie zapominają, że my bezdomni, w gruncie rzeczy jesteśmy tacy sami. Nie mamy domu, ale mamy serce i rozum. Można nas przegnać z dworca, z ogródka działkowego, z ławki, ale nie przegna się nas z życia."

Książka, która wciągnęła mnie od pierwszych stron, zarwałam dla niej kawałek nocy i jak tylko otworzyłam oczy chciałam powrócić do tej historii. Moim zdaniem jest to naprawdę udany debiut. 
Historia jest poruszająca i aż dziw bierze, że napisał ją mężczyzna. 

"Znam takich, dla których najważniejsze pytanie nie brzmi "jak będę żył jutro?", tylko "czy będę żył jutro?" Ja odpukać, jakoś się trzymam."

Główna bohaterka Anna, akurat jest w trakcie rozwodu. Adam tuła się po świecie i trafia akurat do domku letniskowego, gdzie zatrzymuje się, by przetrwać jakoś jesień, zimę. Anna wyprowadza się od męża, a także chce uporządkować inne sprawy, w tym sprzedać domek letniskowy, który odziedziczyła po ojcu. Jedzie tam porobić parę zdjęć, ale w środku zastaje niechcianego gościa...
Ona bogata pani z banku, on biedak skrywający tajemnicę, czy to w ogóle może się udać? 

Czytając książkę często robiłam się głodna, a to za sprawą często pojawiającego się jedzenia z różnych zakątków świata. Ktoś tu potrafił nieźle gotować, aż ślinka leciała na samą myśl.
Książka jest o spełnianiu marzeń, ale także o tym, że jeśli zatracimy się w tym spełnianiu możemy stracić coś najcenniejszego, czym jest rodzina.
Ta historia pokazuje także, jak ludzie traktują z góry tych biedniejszych, że od razu nakleja im się etykietę żula i menela, który nic nie wie i nie potrafi. Nikt nie zadaje sobie pytania, jaka historia kryje się za tym, że ten człowiek akurat tak skończył.
Jest o tym, że warto wierzyć w drugą osobę, a także w siebie i swoje możliwości.
Nie była to kolejna,zwykła i banalna historia miłosna, była to niezwykle przemyślana historia dwóch rozbitków, którzy znaleźli siebie w odpowiednim czasie.

Z chęcią obejrzałabym film lub serial, który powstałby na podstawie tej książki! Oczami wyobraźni czytając widziałam te wszystkie sceny.

"Jeśli masz pomysł i chęci, to nie patrz na innych, tylko próbuj. Sukces- jeśli go osiągniesz- będzie tylko produktem ubocznym twojej pasji."

Moja ocena 10/10
Historia mnie urzekła i na długo zostanie w mojej pamięci. Książka pobudza do refleksji i przemyślenia paru spraw. Jeżeli szukacie niebanalnej historii miłosnej to polecam, książkę się wręcz wchłania!

Gorąco polecam!
Premiera już 13.02.2019

"Siedzieli do późna i czytali, przerywając ciszę, gdy natrafili na wyjątkowo interesujący fragment, wymagający głośnego przeczytania, albo chcieli coś przedyskutować."

Tytuł: Tam gdzie jesteś
Autor: Tomasz Betcher
Wydawca: Wydawnictwo W.A.B.
Stron: 319
Ocena: 10/10

Dziękuję Wydawnictwu W.A.B. za egzemplarz przedpremierowy!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz