piątek, 8 lutego 2019

18/2019 Krzyk w stronę świata

"W duchu dziękował Bogu za to, że udało mu się przekonać jego żonę, aby ich mała pociecha spędziła ten dzień w łóżku. Teraz przed sobą miał ciało jej najlepszej koleżanki i chociaż serce ściskał mu żal, a do gardła cisnęły się łzy, gdzieś tam głęboko w głowie pojawiło się uczucie ulgi. Ulga, że to nie jego dziecko leżało przed nim."

Im więcej czytam książek polskich autorów tym bardziej jestem pod wrażeniem, jak na przestrzeni kilku dosłownie lat, zmieniło się ich podejście do pisania. Cieszę się bardzo, że powstaje coraz więcej polskich kryminałów, a przyznać też muszę, że ten rok obfituje w same świetne książki.

"Zawsze bałam się śmierci, a przyszła tak nagle i bezboleśnie, że przed oczami mam jeszcze obraz spływającej pomiędzy palcami gorącej czekolady."

Krótko przed wyborami samorządowymi Wodzisławiem Śląskim wstrząsają wydarzenia w jednej ze szkół. W wyniku zamachu ginie kilkunastu nauczycieli i uczniów, a syn prezydenta ledwo uchodzi z życiem. Rozpoczyna się śledztwo, wyniku którego policja podaje do wiadomości publicznej nazwisko domniemanego sprawcy. Niektórzy z mieszkańców są jednak przekonani, że to błędny trop i postanawiają sami schwytać sprawcę. Mają im w tym pomóc tajemnicze, anonimowe listy...

Książkę już od pierwszych stron czytałam z zapartym tchem. Budowa i konstrukcja książki zachęca do tego, żeby czytać dalej. Jest nietypowa, inna, ale ciekawa zarazem. Historia trzyma w napięciu, nie ma tu mowy o nudzie!

Książkę później już sobie "dawkowałam", bo nie chciałam żeby historia mi się za szybko skończyła.
Co tam się działo! Niestety nie mogę się tym z wami podzielić, bo zepsułabym wam całą frajdę z czytania książki.

Kreacje bohaterów autor dopiął na ostatni guzik. Chciałam tylko jeszcze wspomnieć o postaci Pustelnicy, która była wplatana i nie do końca mi się to wszystko kleiło, ale na końcu wszystko ułożyło mi się w spójną całość.

Moja ocena 9/10
Książka wymaga skupienia już od samego początku, żeby ze wszystkim się połapać. Czasami jak dla mnie było za dużo opisów. Natomiast książka jest bardzo dobra, czyta się szybko, po prostu lubię takie klimaty. Gratulacje dla autora za pomysł! Oby więcej takich książek powstawało!!! Z chęcią w przyszłości sięgnę jeszcze po książki autorstwa Tomasza Szlijana. A żałuję jednej rzeczy, że o książce tak mało się mówi, a zasługuje ona na dużo więcej uwagi!

Polecam każdemu!!!

Tytuł: Krzyk w stronę świata
Autor: Tomasz Szlijan
Wydawca: Wydawnictwo Novae Res
Stron: 459
Ocena: 9/10

Dziękuję Wydawnictwu Novae Res za możliwość przeczytania tej wspaniałej książki!!!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz