sobota, 23 lutego 2019

28/2019 Becoming- Moja historia

"Starałam się opowiedzieć o sobie i swojej historii jedną rzecz, którą mogła naprawdę coś dla nich znaczyć. Wiedziałam, czym jest niewidzialność. Sama żyłam jako niewidzialna. Moi przodkowie byli niewidzialni."

Na ogół nie czytam biografii, nawet nie bardzo jestem ciekawa jaka w danym momencie ma mieć premierę. Natomiast jak tylko dowiedziałam się, że Pierwsza Dama Stanów Zjednoczonych właśnie wydaje swoją książkę, pomyślałam, że akurat tą chciałabym przeczytać.

"Zgodziłam się, bo go kochałam i wierzyłam w jego możliwości. Zgodziłam się, choć zarazem nie podzieliłam się z nim pewnym bolesnym przeczuciem. Chociaż wspierałam jego decyzję o starcie w wyborach, byłam pewna, że mu się nie uda."

Rodzina Obama zawsze wydawała się taka normalna i naturalna, można powiedzieć, że bardziej śledziłam ich losy niż losy naszej polskiej pary prezydenckiej. Czytając książkę chciałam się przekonać czy moje odczucia co do ich rodziny były poprawne i nie pomyliłam się ani trochę. Naturalność i autentyczność jest tutaj na pierwszym planie.

"Świat uczył mnie, że postęp i zmiana zachodzą powoli. Nie wystarczą dwa czy cztery lata, może nawet całe życie. Zasiewaliśmy nasiona zmiany, których owoców być może nigdy nie ujrzymy."

Książka bawi, wzrusza, motywuje. Michelle pokazuje jak ważne jest wsparcie rodziny, że właśnie to buduje naszą wiarę we własne możliwośc. Mówi o losach swoich najbliższych, o realizowaniu celów, które sobie założyła by zmieniać świat. Pokazuje się ze strony ambitnej kobiety, ale pomocnej, która walczyła o lepszy byt dla Amerykanów.
Jej pióro jest lekkie, historia nie przytłacza, a Michelle nie zanudza zbędnymi opisami.
Pierwsza część opowiada głównie o Michelle o jej dzieciństwie, dorastaniu. Bardzo przyjemnie się to czytało.

"Sprawcza moc pierwszej damy ma dość osobliwy charakter- jest równie miękka i niedookreślona jak cała jej rola. Uczyłam się z niej korzystać."

Druga część jest już o życiu Pierwszej Damy, jest też dość osobliwa, ale pierwsza część bardziej mnie  urzekła.

"Jestem zwykłą kobietą, która wyruszyła w niezwykłą podróż. Dzieląc się moją historią, mam nadzieję stworzyć przestrzeń, w której będą mogły wybrzmieć inne historie i głosy; poszerzyć grono ludzi, którzy mogą czuć się tutaj na swoim miejscu."

Michelle jest bardzo ciepłą i mądrą kobietą, która zawsze wspierała męża, była jego podporą. Historia jest dopracowana perfekcyjnie i prawdziwość od niej bije.

Moja ocena 8/10
Dobrze było choć raz przeczytać biografię. Ta była naprawdę niezła, nie nużyła, a czasami nawet śmiałam się w głos. Książka niesie przesłanie i jest wypełniona po brzegi mądrościami, z których można skorzystać. Jeśli chce poznać Michelle oraz jej rodzinę szczerze polecam książkę!!!
Książka jest też pięknie wydana, a zdjęcia w środku dodają autentyczności całej tej historii!


Tytuł: Becoming. Moja historia
Autor: Michelle Obama
Wydawca: Wydawnictwo Agora
Stron: 515
Ocena: 8/10

Dziękuję Wydawnictwu Agora za udostępnienie egzemplarza do recenzji!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz