środa, 27 lutego 2019

32/2019 Dziecko z mgły- Premierowo!!!

"Wtedy byłam szczęśliwa, ale któregoś dnia zgubiłam się w dziwnej mgle. Niczego nie widziałam, żadnej drogi. Ani tej, którą mogłabym pójść, ani tej, którą szłam wcześniej. Tak długo błądziłam..."

Autorka Renata Kosin to autorka książek o niebanalnej fabule z tajemniczą przeszłością w tle. W książce "Dziecko z mgły" udowodniła, że wybrany przez nią temat do napisania książki jest niebanalny, oryginalny i z takim się jeszcze nie spotkałam w polskich książkach.

"Nerwowo układała z nich w myślach zdania, niestety wciąż pełne dziur i łat. Odtwarzała w głowie obrazy i dźwięki, przypomniała sobie gesty, które nagle nabrały nowego sensu, choć wcześniej pojmowała je inaczej. Błędnie. Znów się pomyliła, tak jak wtedy, gdy sądziła, że zapomniała o rodzicach."

Alicja to szczęśliwa singielka, która mieszka w mieszkaniu, który dostała od swojej ciotki Anieli. Ciotka ta ją wychowywała, gdyż jej rodzice zginęli w wypadku. Pewnego dnia dziewczyna musi zaopiekować się tajemniczą dziewczynką o imieniu Mia. Alicja nie wie o niej nic oprócz tego, że dziewczynki rodzice również zginęli w wypadku i ona jest jej jedyną krewną. Po czasie dziewczyna zauważa u małej Mii tajemnicze znamię, nie wie jednak co może oznaczać. Tego próbuje się dowiedzieć i tutaj zaczyna się zagęszczać atmosfera....

"Nigdy nie zapomniała twarzy matki, choć uświadomiła sobie dopiero na widok nieznanej dotąd kuzynki, która była do niej podobna."

Książkę czyta się przyjemnie i lekko. Autorka pisze bardzo prostym językiem, bez zbędnych opisów i to nadaje właśnie tej lekkości książce. Chociaż główny temat wcale nie jest łatwy i przyjemny. Tajemnicza fundacja, nurt New Age to dość oryginalny pomysł na książkę i myślę, że autorka świetnie sobie z tym poradziła.
Bohaterowie moim zdaniem są dość inni, intrygujący, Bartłomiej jak dla mnie jest taki trochę za idealny, ale może tacy powinni być mężczyźni.

"Lęk, który nadal jej nie opuszczał, wynikał z czegoś zupełnie innego. Nadal nie potrafiła przewidzieć, co jeszcze może się wydarzyć, i przed czym bądź też przed kim powinna chronić dziecko."

Moja ocena 7/10
Warto sięgnąć po tą książkę, początek jak dla mnie za bardzo przegadany. Miałam wrażenie, że akcja stoi w miejscu, ale jak już ruszyła to z całą mocą i trzymała w napięciu do samego końca. Do tego bardzo lekko i szybko się czyta, a lubię takie! I do tego ta piękna okładka!

Polecam!

Tytuł: Dziecko z mgły
Autor: Renata Kosin
Wydawca: Wydawnictwo Filia
Stron: 386
Ocena: 7/10

Dziękuję Wydawnictwo Filia za egzemplarz przedpremierowy!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz