niedziela, 26 maja 2019

"MORDERCA NA PLEBANII czyli klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie" Karolina Morawiecka

"Tłumaczę mu na spokojnie, że Marta Dobrowolska umarła, a przecież nie powinna. Że lekarkę na czas wezwałam, że rosół jej ugotowałam... A on mi na to, że w zgonie denatki (DENATKI! Wyobraża sobie siostra?) nie ma żadnych niepokojących elementów! Zgon z przyczyn naturalnych."

Wcześniej słyszałam już nazwisko autorki, słyszałam o pierwszej części przygód nieustraszonej Karoliny Morawieckiej (bohaterki, a nie autorki :P), ale jakoś czas nie pozwolił na to, by po nią sięgnąć. Teraz gdy dostałam część drugą do recenzji, żałuję bardzo, że nie wzięłam się najpierw za pierwszą.

Książka "Morderca na plebanii czyli klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie" opowiada o morderstwie idealnym, ale powiecie jak to... No, więc umiera starsza parafianka i tu się zaczyna, bo przecież nie ma nic dziwnego w naturalnym umieraniu. Natomiast starsza pani zostawia list w którym opisuje, że u sąsiadów doszło do morderstwa parę lat temu.
Do akcji wkracza nasza nieustraszona pani detektyw Karolina Morawiecka.

Jak ja się ubawiłam czytając tą książkę, jak ja uwielbiam styl retro w powieściach kryminalnych.
Styl pisania autorki urzekł mnie od pierwszej strony, to już tu wiedziałam, że będzie dobrze.
Wszystko tutaj zagrało, postacie, teksty i humor.
Wymyślona przez autorkę zagadka nie była łatwa do rozwiązania.
Uprzedzam, że jeśli poszukujecie w książkach krwawej rzezi to tutaj jej nie odnajdziecie.
Znajdziecie natomiast lekką, przyjemną i zabawną historię.
Książkę przeczytałam dość szybko, a zaintrygowana zagadką ani myślałam o odłożeniu książki na bok.
Główna bohaterka swoimi przemyśleniami doprowadzała mnie do łez, ale tych ze śmiechu.
Autorce udało się stworzyć postać zabawna, inteligentną, którą się lubi od pierwszego zdania.
Pozostali bohaterowie również są wielobarwni i na długo zagoszczą w mojej pamięci.
Jeśli szukacie lekkiej, przyjemnej powieści kryminalnej, która rozbawi Was do łez to polecam właśnie "Mordercę na plebanii.."
Relaks murowany.
Książka jest rewelacyjna, a ja odkryłam kolejną świetną polską autorkę!!!
Muszę jeszcze szybko nadrobić pierwszą część, bo kto wie może już niedługo pojawią się dalsze losy mojej ukochanej detektyw Karoliny Morawieckiej.

Tytuł: Morderca na plebanii czyli klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie"
Autor: Karolina Morawiecka
Wydawca: Lira
Stron: 314
Ocena: 10/10

Dziękuję Wydawnictwu Lira za egzemplarz!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz