wtorek, 14 maja 2019

[PRZEDPREMIEROWO] "WISZĄCA DZIEWCZYNA" Jussi Adler- Olsen

"I w tym momencie dopadła ją rzeczywistość, serce wreszcie się poddało i przypomniała sobie też huk, kiedy uderzył w nią samochód, trzask pękających kości, chwytające ją gałęzie drzewa, spotkanie, które..."

Wzięłam się za szóstą część z cyklu Departament Q i kompletnie nie wiedziałam czego się spodziewać. To moje pierwsze spotkanie z autorem, nie znałam wcześniej jego stylu. Czy przypadł mi on do gustu?

"W samym środku zasłużonej porannej drzemki w piwnicy komisariatu policji Carl Mørck, szef Departamentu Q, dostaje telefon od kolegi pracującego na wyspie Bornholm. Mørck nie jest zachwycony tym, że próbuje mu się wcisnąć nową sprawę, a kilka godzin później dowiaduje się czegoś, co sprawia, że także jego krnąbrna asystentka Rose wścieka się bardziej niż zazwyczaj.

Carl nie ma wyboru – pod jego wodzą Departament Q będzie musiał się zmierzyć z tragiczną, niemal nierozwiązywalną sprawą pewnej siedemnastolatki, którą znaleziono wiszącą na drzewie. Śledztwo zaprowadzi ich na daleki Bornholm, w sam środek kultu słońca. Carl, Assad, Rose i Gordon, nowy członek ekipy, będą próbowali udaremnić serię kolejnych morderstw oraz powstrzymać utalentowanego manipulatora, który nie pozwoli, by coś – lub ktoś – stanęło mu na drodze."


Opis zachęcał do przeczytania tej książki. Nie znajomość poprzednich części nie wpływa na jakość i odbiór tej najnowszej. 
Narracja jest tutaj trzecioosobowa, a to lubię w tego typu książkach. 
Akcja wciąga w wir wydarzeń czytelnika już od pierwszych stron, napięcie narasta tutaj stopniowo. 
Pytania i niewiadome zdają nam się tylko mnożyć. 
Ciężko było mi odłożyć książkę, bo chciałam jak najszybciej się dowiedzieć jak to wszystko się skończy. 
Mamy tutaj trzech głównych bohaterów Assada, Rose, Carla i dochodzi jeszcze później Gordon. 
Assad daje nam się poznać jako błyskotliwy i spostrzegawczy mężczyzna bez którego śledztwo stało by w miejscu. 
Rose ciekawa postać, ale teksty jej jakoś wzbudzały we mnie złość i irytację. 
Carl super przywódca, który potrafił twardo stąpać po ziemii. 
Razem stworzyli super grupę dochodzeniową. 
Jest tu mnóstwo humoru, ubawiłam się jak nigdy czytając cięższy thriller. 
Intryga nie jest łatwa do rozwikłania i ja do samego końca byłam trzymana w niepewności. 
Czyta się książkę rewelacyjnie, dialogi są poprowadzone tak, że czyta się je bardzo lekko. Opisy tutaj nie przytłaczają i za to daję duży plus. 
Rozdziały są krótkie, a ich zakończenie zawsze kusi do sięgnięcia po kolejny. 
Z chęcią przy najbliższej okazji nadrobię pozostałe części, bo jestem ciekawa początków trójki głównych bohaterów. 

Premiera książki już 15 maja!!!

Tytuł: Wisząca dziewczyna 
Autor: Jussi Adler- Olsen
Wydawca: Sonia Draga
Stron: 490
Ocena: 8/10

Dziękuję Wydawnictwu Sonia Draga za egzemplarz przedpremierowy!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz