czwartek, 13 czerwca 2019

"MORDERSTWO MA MOTYW" Francis Duncan

"Odruchowo się zatrzymał. Popełniono morderstwo. On zmierzał na miejsce zbrodni. Policja oczywiście nie zgłosi sprzeciwu. Z całym spokojem pozwolą obcemu człowiekowi, najzupełniej prywatnej osobie, kręcić się wokół miejsca zaznaczonego literą X."


Mówiłam już, że uwielbiam angielskie kryminały, moją miłość zapoczątkowała nie kto inny jak Agatha Christie. Coś podobnego odnalazłam w książce Francisa Duncana "Morderstwo ma motyw".

Co my tutaj mamy...
W uroczym miasteczku Dalmering grupa przygotowuje się do wystawienia sztuki teatralnej, a jej tytuł to "Morderstwo ma motyw". Praca wre, a tuż obok rozgrywa się prawdziwy dramat i dochodzi do morderstwa. Ofiarą jest jedna z organizatorek spektaklu. Kto mógł dopuścić się tego czynu? Czy był to mężczyzna z którym dzień przed tragedią jadła kolację? W odpowiednim momencie w miasteczku zjawia się detektyw Morsecai. Czy uda mu się rozwikłać zagadkę i złapać mordercę?

Jest to naprawdę dobry kryminał w  angielskim stylu.
Każda z postaci jest inna, wyjątkowa.
Detektyw urzeka od pierwszej chwili, a jego pomysłowość i otwarty umysł zachwyca. Akcja nie skupia się na morderstwie, a raczej na mordercy i jego psychicznych pobudkach popełnienia zbrodni. Zagadka do rozwiązania nie była łatwa, tropy ciągle były mylne, a liczba podejrzanych stale rosła. Jak wiecie nie jestem fanką zbytnich opisów, ale tutaj mi one nie przeszkadzały, a wręcz się w nich zaczytywałam. Urzekła mnie ta historia, tutaj wszystko było nieprzewidywalne, a zarazem od śledztwa biło spokojem. Nie obyło się bez sekretów i tajemnic, które łączyły mieszkańców.
To co robiło tutaj największą robotę to język, który nadawał iście sielski klimat.
Jest to kolejny retro kryminał, który bardzo przypadł mi do gustu i spokojnie mogę go polecać, wszystkim tym co uwielbiają książki Agathy Christie, a także chcą trochę pobyć w innym świecie i napić się angielskiej herbatki z detektywem. To co urzeka to klimat, który nie potrzebuje rozlewu krwi ani pędzącej akcji.

Polecam!!!
Jest to wyjątkowe wydanie klasycznego brytyjskiego kryminału!!!

Tytuł: Morderstwo ma motyw
Autor: Francis Duncan
Wydawca: Zysk i S-ka
Stron: 311
Ocena: 9/10

Dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka za egzemplarz!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz