piątek, 9 sierpnia 2019

"CECYLIO, OBUDŹ SIĘ" Dorota Wójcik

"Ścieżkę wewnętrznego spokoju odnajdziesz dzięki tym słowom: MAM TO W DUPIE!" Nie wiem dlaczego ten głupi tekst mi się teraz przypomniał, ale to chyba była reakcja obronna organizmu na wszystko, co ostatnio mnie spotkało. 
Tak. Chciałam mieć wszystko w dupie. Mąż sztuk jeden- w dupie, jego ciężarna kochanka- w dupie, zardzewiały szrot- w dupie i na koniec mój najnowszy problem: kot sąsiada, o ile zostało trochę miejsca, niech dołączy do reszty."

Wieczorową porą parę słów o książce "Cecylio, obudź się" Doroty Wójcik.
Urlop mi służy, a do tego mam wyjątkowe szczęście do dobrych książek ostatnio.

Ale z tą książką to już autorka przesadziła 😉
Dawno się tak nie śmiałam, brzuch bolał mnie ze śmiechu, a mąż dziwnie na mnie zerkał, pytając co chwilę czy dobrze się czuję.

Cecylia wiedzie spokojne życie, ale do czasu. Do czasu kiedy to odbiera wiadomość w telefonie swojego męża. W ten właśnie sposób dowiaduje się o romansie swojej drugiej połówki. Cecylia nie myśląc długo, wyrzuca go z domu. Niedługo po tym wydarzeniu dowiaduje się, że jej wuj, któremu zawdzięcza swoje imię zmarł i kobieta musi wybrać się na pogrzeb oraz odczytanie testamentu. Tu zaczyna się cała zabawa, gdyż w spadku Cecylia dostaje dość nietypowe prezenty.
Jak potoczą się dalsze losy kobiety? Co takiego pozostawił jej wuj Leopold?

Wiedziałam, że książka będzie dobra, bo słyszałam tylko dobre opinie!
Ale nie wiedziałam, że historia Cecylii poprawi mi aż tak humor. Ja chcę więcej!
Aż dziw bierze, że ta książka to debiut literacki autorki.
Historia ta wciąga i jest tak lekko napisana, że gdybym mogła to przeczytałabym ją w jeden wieczór.
Mamy tu czarny humor, mnóstwo sarkastycznych wątków i to wszystko sprawiło, że śmiałam się do rozpuku :)
Autorka stworzyła naprawdę nietuzinkowe postaci. Każda z nich jest barwna, sympatyczna, taka z krwi i kości.
Od pierwszych chwil polubiłam główną bohaterkę, której kibicowałam w każdej chwili, az do samego końca.

Podsumowując powieść ta jest rewelacyjna, z ogromną dawką dobrego humoru!
Wcale się nie dziwię, że książka zbiera tak świetne opinie, bo nie można nic złego powiedzieć o niej!
A może jednak znalazłam jedną wadę, książkę za szybko się czyta :)
Polecam ją wszystkim! Nie pożałujecie :)

Tytuł: Cecylio, obudź się!
Autor: Dorota Wójcik
Wydawca: Lira
Stron: 283
Ocena: 9/10

Dziękuję Wydawnictwu Lira za egzemplarz!!!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz