poniedziałek, 26 sierpnia 2019

"DAMA Z WAHADEŁKIEM" Paulina Kuzawińska

"Czy zabójca wiedział, że Hortense powiedziała mi o naszyjniku przed swoją śmiercią? Wzdrygnęłam się. Przypuszczałam, że tak właśnie było. Moje ciało przeszywały zimne dreszcze. Może to były tylko moje rojenia, ale gdy myślałam o pasku od torebki Flory zaciśniętym na szyi biednej Hortense, za każdym razem interpretowałam ów przerażający obraz jako ostrzeżenie. Pasek zdawał mi się sugerować, że przez owo gardło nie powinny przejść już żadne niewygodne słowa..."



Jak tylko zobaczyłam zapowiedź książki "Dama z wahadełkiem" to wiedziałam, że muszę sięgnąć po tę historię.
Dawno nie czytałam tak klimatycznej powieści.
Wciąga ona niesamowicie, a to wszystko za sprawą cudownej atmosfery jaka roztacza się wokół tej historii.



Madeleine Hyde wyjeżdża z Londynu i zjawia się u ciotki. To właśnie tu na "Wzgórzu Mgieł" ma dojść do seansu spirytystycznego. Dziewczyna pragnie odnaleźć spokój, ale niestety próżno go szukać u ciotki. Wieczorem podczas seansu umiera jedna osoba, wszyscy są przekonani, że to rozgniewane duchy za tym stoją... Madeleine z pomocą Gabriela postanawiają rozwikłać tę zagadkę. Czy im się to uda? Kto stoi za morderstwem? Jaką straszną historię ukrywają "Wzgórza Mgieł"?

To, że uwielbiam kryminały to już wiecie, ale może jeszcze nie wszyscy wiedzą, że to właśnie książki Agathy Christie sprawiły, że zakochałam się w takich historiach. Czemu o tym wspominam? Może dlatego, że widzę tutaj mnóstwo podobieństw. Akcja, napięcie, klimat i atmosfera to wszystko to co dobry kryminał powinien posiadać. Uwierzcie mi, ja to wszystko odnalazłam w tej książce. Mówię Wam atmosfera była tak gęsta, że ani myślałam, by książkę odłożyć. Znajdziemy tutaj świetną zagadkę kryminalną, a wszystko to zostało doprawione szczyptą miłości.



Autorka stworzyła oryginalną jak na polskie realia fabułę, przy tym doskonale oddała klimat tamtych czasów. Nic tu nie było przesadzone.
Napięcie stale rośnie, a zakończenie zaskakuje, autorka umiejętnie podsuwała nam mylne tropy.
Świetnie się bawiłam przy tej książce, a Wy jeśli lubicie klimatyczne kryminały w wiktoriańskim stylu to nie wahajcie się, tylko sięgajcie po "Damę z wahadełkiem"!

Polecam!

Tytuł: Dama z wahadełkiem
Autor: Paulina Kuzawińska
Wydawca: Lira
Stron: 328
Ocena: 8/10

Dziękuję Wydawnictwu Lira za ten egzemplarz!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz