piątek, 9 sierpnia 2019

"PARABELLUM. GŁĘBIA OSOBLIWOŚCI" Remigiusz Mróz

"Staszek nie wierzył, dopóki nie zobaczył, jak jeden z Niemców kopnął pierwszego więźnia w plecy. Rozległ się przeraźliwy krzyk, który po chwili przerodził się w przejmującą ciszę. Ciało więźnia roztrzaskało się o drobne, ostre kamienie, znajdujące się pod urwiskiem. Kiedy esesmani dokończyli swoje dzieło, kapo oznajmili koniec pracy."

Dzieje się tu dużo, czasami miałam wrażenie, że za dużo, ale cieszę się, że miałam trzy tomy przy sobie, że nie musiałam czekać na kolejną część. Bardzo chciałam wiedzieć jak potoczą się dalsze losy Marii i Staszka, a także Bronka. I tak jak tylko skończyłam czytać cześć drugą, od razu wzięłam się za ostatnią już część. Chociaż nie ukrywam, że tak polubiłam głównych bohaterów, że nie chciałam za szybko się z nimi żegnać.

Staszek niestety trafia do obozu koncentracyjnego w Mauthausen, a Maria w ręce nazistów. Rozdzieleni tracą ochotę do życia. Bronek natomiast przenosi się na Zachód.

Autor zadbał o to, by trzymać nas stałe w napięciu. Tu nie ma chwili, by się nudzić i przysypiać! Jak już pisałam na początku, tu ciągle się coś dzieje. Jest krwawo, brutalnie.
Dużą część zajmuje tutaj obozowy wątek i to chyba na tą część czekałam najbardziej.
Te fragmenty też były dla mnie najbardziej okrutne i wywoływały we mnie skrajne emocje.
Mamy tu ukazaną codzienność życia w obozie, a może nawet nie życia, a bardziej wegetacji i powolnej śmierci.
Fabuła czasami była odrealniona, ale sięgając po tą właśnie serię trzeba zdać sobie sprawę, że nie jest to literatura faktu.

Zakończenie trochę mnie zdziwiło, nie ukrywam, liczyłam na inne. Czuję lekki niedosyt, ale może jeszcze kiedyś doczekamy się kolejnych przygód napisanych przez autora.

Ta seria była wciągająca, niesamowita, wywołująca różnorakie emocje, z mnóstwem wątków i bohaterów. Przeżyłam niesamowitą przygodę! Znajdziemy tu miłość, nienawiść, krew i łzy, a wszystko to sprawia, że czyta się to jednym tchem!

Ja całą serię polecam z całego serca!

Tytuł: Głębia osobliwości
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawca: Czwarta Strona
Stron: 580
Ocena: 8/10

Dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona za egzemplarz!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz