środa, 14 sierpnia 2019

"ZJAZD ABSOLWENTÓW" Guillaume Musso

"Beztroskie lato 1992 roku dawno się skończyło. Samotny, smutny i zmęczony, bez sensu ścigałem cienie straconej młodości. Vinki nie widziałem od dwudziestu pięciu lat. Zresztą od dwudziestu pięciu lat nikt jej nie widział."



Bardzo byłam ciekawa najnowszej książki Guillaume Musso, a to może przez to, że to pierwsza książka jaką przeczytałam od tego autora. Słyszałam wiele dobrego o tym autorze, więc pomyślałam, że chyba nadszedł ten czas by wreszcie się przekonać czy mi się spodoba jego twórczość.

Zjazd absolwentów 2017 rok to tutaj spotykają się osoby, które kiedyś były nierozłączne, nagle po ukończeniu szkoły przestały ze sobą utrzymywać kontakt. Zimą 1992, Vinka Rockwell znika na zawsze wraz z nią nauczyciel filozofii.
To wydarzenie zmienia życie Thomasa, Maxima i Fanny. Cała trójka uwikłana jest w morderstwo, a najgorsze, że ciało zostało zamurowane w sali, która wkrótce ma zostać rozebrana. I wszystkie tajemnice zostaną ujawnione...
Co wydarzyło się zimą 1992 roku? Czy Vinka żyje? Czemu nauczyciel filozofii musiał umrzeć?

Ta książka to była istna petarda.
Autor świetnie napisał tą historię i zwodził mnie na każdym kroku. Kiedy już byłam pewna, że wiem co wydarzyło się zimą 1992 roku, okazywało się, że autor ma jeszcze w zanadrzu parę innych rozwiązań.

Autor świetnie wykreował bohaterów, a do tego opisy i dialogi były tak wyważone, że tylko przewracałam kolejne strony.
Już na początku dostajemy dość dużą dawkę informacji, w głowie pojawia się mały mętlik.
W tej historii nie ma czasu na nudę, całą książkę czytałam z dużym zainteresowaniem, a napięcie wzrastało stopniowo, by na końcu sprawić, że zbierałam szczenę z podłogi. Portret psychologiczny bohaterów to mały majstersztyk i chociaż Thomas nie do końca był dobrym bohaterem to i tak mocno go polubiłam.

To co lubię w tego typu książkach to liczne retrospekcje i zmiana perspektywy, by w pełni móc poznać historię i właśnie to wszystko znalazłam w tej książce.
Bardzo polecam tą książkę wszystkim tym, którzy lubią zagadki z przeszłości, w tej książce na pewno się zakochacie!

Jest to jedna z lepszych książek jakie przeczytałam w tym roku!

Tytuł: Zjazd absolwentów
Autor: Guillaume Musso
Wydawca: Albatros
Stron: 313
Ocena: 10/10

Dziękuję Wydawnictwu Albatros za egzemplarz!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz