czwartek, 12 września 2019

"WEŹ GŁĘBOKI WDECH" Kasia Bulicz- Kasprzak

"Seks? Fuj!, krzyknęło Moje Wysublimowane Estetycznie Ja i nie pozwoliło mi sobie tego wyobrazić. Może nie chodzić o sprawy czysto cielesne, podpowiadało, może należałoby podnieść je do rangi emocjonalnej? Miłość, namiętność? To prędzej. Nawet osoba tak inteligentna i zrównoważona jak ja uległa sile miłości. Tym bardziej profesor mógł paść ofiarą namiętności."



Na książkę "Weź głęboki wdech" skusiłam się po dość intrygującym opisie. W sumie nie wiedziałam czego mogę się spodziewać, bo nie miałam jeszcze styczności z piórem autorki.
Myślałam, że będzie to mocny thriller, a dostałam lekką, zabawną historię w której odnajdziemy jedynie cząstkę kryminału. Czy się zawiodłam?

Nie do końca, bo historia jest naprawdę ciekawa i bardzo dobrze się ją czyta. Akcja powieści nie stoi w miejscu, dzięki czemu nie ma mowy o nudzie. Czasami też możemy liczyć na mocniejsze wrażenia.

Michalina to zwyczajna dziewczyna, jest dość nieśmiała i nie lubi kontaktu z ludźmi. Pracuje w Instytucie Botaniki, to właśnie tutaj się spełnia i powoli pnie się po kolejnych szczeblach kariery. W domu niestety nie ma oparcia, jej siostra i matka to uosobienie zła. Obie uwielbiają władzę, a Michalina całkowicie im się poddaje.
Jedyną osobą, która akceptuje Michalinę jest nowy pracownik Instytutu, Filip. To właśnie on daje jej wszystko to czego własna rodzina jej nie dała.
Ale jej spokój nie trwa długo, gdyż w Instytucie dochodzi do morderstwa, w tajemniczych okolicznościach ginie profesor Potokiewicz. Dlaczego zginął? Czy mordercą jest ktoś z Instytutu? Kto tutaj jest ofiarą, a kto przestępcą?

Powiem tak, jak już akcja nabrała tempa i doszło morderstwo to książkę czytałam z zapartym tchem.
Dodatkowo autorka świetnie przedstawiła środowisko naukowe i panujące w nim zwyczaje.

Narracja pierwszoosobowa daje nam poczucie, że w pełni możemy zrozumieć i poznać Michalinę.
Autorka w książce wymieniła takie rośliny o których istnieniu nawet nie wiedziałam, później z ciekawości sprawdzałam je wszystkie. Świat botaników wydaje się bardzo ciekawy, przynajmniej ten z książki :)

Historia napisana jest bardzo lekko, z humorem i dreszczykiem emocji to wszystko gwarantuje przednią zabawę.
Jeżeli poszukujecie książki z uroczą główną bohaterką, która nie raz rozbawi Was do łez, a do tego chcecie troszkę mocniejszych emocji niż w obyczajówce to polecam Wam tę książkę.

Tytuł: Weź głęboki wdech
Autor: Kasia Bulicz- Kasprzak
Wydawca: Edipresse
Stron: 324
Ocena: 7/10

Dziękuję Wydawnictwu Edipresse za egzemplarz!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz