poniedziałek, 16 grudnia 2019

"ChÓR ZAPOMNIANYCH GŁOSÓW" Remigiusz Mróz

"Nagle kolejne ciało z impetem spadło na osłonę kabiny. Zanim się po niej osunęło, Hakon dostrzegł insygnia dowódcy. Tylko dzięki nim mógł go rozpoznać- nieszczęśnik miał rozłupaną czaszkę. Wylewało się mózgowie, połowa twarzy była zmiażdżona, a obnażone, oblane krwią zęby sprawiały nieludzkie wrażenie."

Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją książki "Chór zapomnianych głosów", jest to wznowienie, gdyż książka po raz pierwszy została wydana w 2014 roku.





Przyznać się muszę, że wcześniej nie słyszałam o tej książce. Autora głównie kojarzyłam do tej pory z serią o Chyłce i Zordonie oraz z kryminałami. Ostatnio miałam też przyjemność czytać "Parabellum", historia ta pozytywnie mnie zaskoczyła. Słyszałam coś kiedyś, że autor napisał nawet jakiś horror, ale żeby Remigiusz Mróz napisał science fiction to bym nie powiedziała, a tu taka niespodzianka.

Nie wiem jak autor to robi, ale pisze on tak, że chce się to czytać, potrafi on stworzyć taką fabułę, że już od samego początku zostajemy wciągnięci w wir wydarzeń, a nasza ciekawość stale rośnie.
Science fiction to nie jest mój ulubiony gatunek, jeszcze jakiś czas temu odrzuciłabym tę książkę. Cieszę się jednak, że ją przeczytałam.


Główny bohater to członek załogi statku kosmicznego. Wyruszył on, by kolonizować odległą planetę. Przez 100 lat miał pozostać w stanie stazy, jednak po 50 latach zostaje wybudzony. To co widzi po przebudzeniu sprawia, że jeży nam się włos na głowie.
Praktycznie cała załoga zostaje zmasakrowana, przeżył on oraz jeszcze jeden członek załogi. Kto dokonał tak brutalnego mordu i po co? Czy morderca jest jeszcze na statku?
Na pomoc rusza im inna załoga, niestety musi minąć 50 lat, by statki się spotkały....


Zacznę od minusów, jak dla mnie za dużo było fachowego nazewnictwa, momentami mnie to przytłaczało. 
Fabuła jednak zaskakuje, autor umiejętnie myli nam różne nasze tropy. Miał on doskonały pomysł na tę historię i myślę, że w pełni go wykorzystał. Sprawił on, że polubiłam się z gatunkiem science fiction i z chęcią kiedyś jeszcze sięgnę po coś podobnego.
Tu nie ma czasu na nudę, autor co rusz serwuje nam coś nowego, a dzięki temu napięcie stale rośnie.
Jak to w książkach Mroza, czytało mi się ją równie szybko jak i przyjemnie.
Wyśmienicie wyszło autorowi połączenie kryminału z science fiction, ja chcę znowu wybrać się w tak niesamowitą kosmiczną przygodę!
Bohaterzy zaskoczyli mnie niejednokrotnie i polubiłam ich, szczególnie Hakona.



Polecam!


Tytuł: Chór zapomnianych głosów
Autor: Remigiusz Mróz 
Wydawca: Czwarta Strona
Ocena: 7/10

Dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona za egzemplarz!!! 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz