poniedziałek, 16 grudnia 2019

"KASACJA" Remigiusz Mróz

"- Przepraszam... Co biorę?- zapytał Kordian. Przesłyszał się czy nie? Chyba nie, ale kobieta miała minę tak grobową, że może jednak...
- Talon na kurwę i balon- powtórzyła, otwierając drzwi do swojego biura. - To taka nasza tradycja dla nowo przybyłych. Dostajesz świstek papieru i kładziesz go na biurku. Jak przyjdzie co do czego i będziesz miał zebrać burę, pojawi się twój opiekun i zrealizuje talon na kurwę. Jak zasłużysz na jakiś bonus, spienięży ci talon na balon. Jasne?"

"Kasacja" Remigiusza Mroza to pierwsza część przygód Chyłki i Zordona. Jest to jedna z moich ulubionych serii. Mogłabym czytać te książki po milion razy, a i tak by mi się nie znudziły. Kasację czytałam 3 lata temu i pamiętam jak zachwycałam się nią, jak wszystkim opowiadałam, że znalazłam super książkę. Wtedy Remigiusz Mróz nie był jeszcze tak rozpoznawalny.
Za co pokochałam tę serię?
Przede wszystkim za bohaterów oraz za dialogi.
Czy coś zmieniło się po tych latach?
Nie, muszę przyznać, że na nowo pokochałam Chyłkę i Zordona. Uwielbiam ich relację, uwielbiam cięty język Joanny, uwielbiam te sytuacyjne żarciki, które nadal mnie śmieszą.




Czytanie serii od początku cieszyło mnie tak jak parę lat temu, super było powrócić do początków i odświeżyć sobie nieco pamięć. Historia ta ponownie wciągnęła mnie bez reszty i z zapartym tchem śledziłam na nowo sprawę Langera.

"Manipulacje, intrygi i bezwzględny, ale też fascynujący prawniczy świat…
Syn biznesmena zostaje oskarżony o zabicie dwóch osób. Sprawa wydaje się oczywista. Potencjalny winowajca spędza bowiem 10 dni zamknięty w swoim mieszkaniu z ciałami ofiar.
Sprawę prowadzi Joanna Chyłka, pracująca dla bezwzględnej, warszawskiej korporacji. Nieprzebierająca w środkach prawniczka, która zrobi wszystko, by odnieść zwycięstwo w batalii sądowej. Pomaga jej młody, zafascynowany przełożoną, aplikant Kordian Oryński. Czy jednak wspólnie zdołają doprowadzić sprawę do szczęśliwego finału?
Tymczasem ich klient zdaje się prowadzić własną grę, której reguły zna tylko on sam. Nie przyznaje się do winy, ale też nie zaprzecza, że jest mordercą."


Tej książki nie da się nie pokochać, jest to wyjątkowy kryminał, lekki, z prawniczymi wątkami i humorem. Bohaterowie są nie do podrobienia, wyjątkowi każdy na swój sposób. A do tego Remigiusz Mróz potrafi wymyślić taką zagadkę kryminalną, że ciężko jest odłożyć książkę przed poznaniem prawdy.
To właśnie Remigiusz Mróz trzy lata temu sprawił, że pokochałam na nowo książki. To dzięki Kasacji rzuciłam się w wir czytania i to właśnie wtedy poczułam, że czytanie sprawia mi przyjemność. To on zaprosił mnie do tego prawniczego świata, ale to nie paragrafy tu rządziły tylko intrygi, manipulacje i tajemnice. Spodobało mi się to i ta miłość przetrwała do dziś!



Raz jeszcze muszę to napisać UWIELBIAM TĘ SERIĘ! POLECAM!!!

Tytuł: Kasacja
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawca: Czwarta Strona
Ocena: 8/10

Dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona za egzemplarz!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz